מידע שחשוב לדעת לפני שיוצאים לדרך

בסיום הנסיעה

  • אבדות ומציאות

    אם שכחתם חפץ ברכבת או מצאתם חפץ כלשהו, אנא פנו למוקד שרות הלקוחות  5770* (שלוחה 3), בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00 או מלאו טופס פניה אונליין בנושא אבידות ומציאות באתר. 

    אנו אוספים מדי יום את כל הפריטים שנשכחו ברכבת, אך כמובן, רכבת ישראל איננה יכולה להיות אחראית לחפצים שנשכחו ברכבת או בתחנה ולא נמסרו לידי נציגיה.

  • פניה בגין איחור ו/או ביטול רכבת

    למרות מאמצינו, לעתים נגרמים איחורים ושינויים בתנועת הרכבות. אם הרכבת איחרה בהגעה לתחנת היעד שלכם ב-30 דקות או יותר או לחילופין בוטלה הנכם זכאים לכרטיס נוסף, לנסיעה עתידית באותו מסלול.  איחור של 60 דקות או יותר מזכה אתכם בשני כרטיסים כפיצוי.  

    במקרה שהרכבת שלכם בוטלה באופן לא מתוכנן, תוכלו להמתין לרכבת הבאה או להשיב את הכרטיס שרכשתם ולקבל החזר כספי ששילמתם בגינו. ההחזר יינתן רק לבעלי כרטיס בודד או כרטיסייה.

    אם נסעתם באמצעות כרטיס "רב קו", יוטען כרטיס הפיצוי על גבי כרטיס ה"רב-קו" שבאמצעותו נסעתם בלבד.

    אם נסעתם באמצעות כרטיס נייר (ולא באמצעות כרטיס "רב-קו"), תקבלו כרטיס נייר כפיצוי.

    דרכים לקבלת הפיצוי :

    פנייה למנהל התחנה     
    מסרו לו את כרטיס הנסיעה (כרטיס נייר או כרטיס ה"רב-קו" שבאמצעותו נסעתם). אם הנכם זכאים לפיצוי, יינתן לכם כרטיס הפיצוי במקום.   
    אם אינכם יכולים לפנות ביום הנסיעה, תוכלו לפנות אל מנהל התחנה לקבלת הפיצוי עד 14 יום ממועד הנסיעה.

    פנייה באמצעות האתר  
    ניתן להגיש באתר טופס מקוון לקבלת פיצוי בגין איחור רכבת.

    להגשת הטופס אונליין 

    פנייה למוקד שירות הלקוחות

    *5770 ימים א-ה: 08:00 - 15:00

    כרטיסי נייר יש לשלוח לכתובת: רכבת ישראל, דרכי משה 3, לוד, מיקוד 7130703

    כרטיס הפיצוי יישלח אליכם באמצעות הדואר.

  • פניה בגין סגירת קווים

    לעיתים אנו נאלצים לסגור תחנות או מקטעי מסילה לצורך עבודות תשתית חיוניות. אנו משתדלים לבצע את העבודות בלילות אולם לעיתים, נגרמת פגיעה בשירות הרכבות.  במהלך הסגירות , מתוגברים שירותי האוטובוסים ע”י משרד התחבורה ו/או מופעלים שירותי היסעים חינם בין תחנות הרכבת המושפעות; בהתאם להוראות משרד התחבורה.

    זכאות לפיצוי
    בעלי כרטיס נסיעה תקופתי "גמיש 7" או "גמיש 30" בלבד, שמיועדים  לנסיעה בקווים שבהם נסגרו מקטעי המסילה/תחנות : זכאים להארכת תוקף כרטיס הנסיעה התקופתי כמספר ימי סגירת מקטעי המסילה/תחנות. הארכת התוקף תינתן  מסוף היום האחרון של הכרטיס. תקופה זו איננה ניתנת לשינוי או להארכה.

    מימוש הפיצוי
    כדי לממש את הפיצוי יש לבצע את פעולת מימוש הזכאות באופן הבא:
    יש להעביר את ה"רב-קו" שעליו טעון כרטיס הנסיעה התקופתי בקופה/במכונת המכירה האוטומטית /במכשירי התיקוף בתחנות.
    כדי לממש את הפיצוי במלואו יש לבצע את פעולת מימוש הזכאות לא יאוחר מן היום שלמחרת תאריך סיום כרטיס הנסיעה התקופתי שברשותכם. אם תעשו זאת במועד מאוחר יותר, תטען רק יתרת תקופת הפיצוי.
    לאחר תום תקופת הפיצוי – לא תינתן הארכת תוקף ולא יינתן פיצוי אחר.

    לדוגמא :
    נוסע רכש כרטיס נסיעה תקופתי "גמיש 30" לנסיעה בקו מסוים.
    במהלך 30 ימי הכרטיס, נסגרו מקטע מסילה או תחנה בקו המסוים למשך 5 ימים.
    נוסע זה זכאי להארכת תוקף כרטיס הנסיעה התקופתי שברשותו למשך 5 ימים נוספים.
    כדי לממש את זכאותו במלואה (5 ימי פיצוי), על הנוסע לבצע את פעולת מימוש הזכאות לא יאוחר מן היום שלמחרת תאריך סיום כרטיס הנסיעה התקופתי שברשותו.
    אם יבצע את פעולת מימוש הזכאות מאוחר יותר – תיטען בכרטיס הרב-קו שלו תקופת פיצוי קצרה מ-5 ימים ותקופה זו תתקצר ביום, בכל יום שיחלוף.
    אחרי 5 ימים – יאבד הנוסע את זכאותו לפיצוי כלשהו.

    שימו לב:
    על פי הוראות משרד התחבורה, כרטיסים תקופתיים לסטודנטים (שנתיים או סמסטריאליים), הנמכרים בתעריף מוזל במיוחד, אינם זכאים להארכת תוקף בגין סגירת מקטעי מסילה או לפיצוי אחר כלשהו וזאת על פי הוראות משרד התחבורה.

  • יצירת קשר

    ניתן ליצור עמנו קשר באמצעות:

    מוקד שירות הלקוחות  5770 *

    שעות פעילות:
    זמני רכבות ומידע כללי (שלוחה 1)
    ימים א' - ה': 06:00-15:00
    ימי שישי וערבי חג: 06:00-15:00
    מוצאי שבת או חג: כמחצית השעה לאחר צאת השבת\חג ועד חצות

    שירות לקוחות (שלוחה 4):
    ימים א' - ה': 08:00-15:00

    פייסבוק:
    רכבת ישראל Online (לשונית שירות ללקוח)

    תוכלו ליצור עמנו קשר בפייסבוק בימים א'-ה' בין השעות 07:30-19:00 וביום ו' בין השעות 07:30-13:00.

    פניות הציבור:

    לפנייה אונליין הקליקו כאן 
    פקס:
    08-6261693  (נא לציין מספר פקס לקבלת מענה)

    כתובת למשלוח דואר:
    רכבת ישראל, מחלקת פניות הציבור, יוספטל 1, לוד, מיקוד 7136801 , ת.ד. 757